Není práce jako práce. O některé pozice stojíme pramálo, jiné mají takovou prestiž, že se o ně kandidáti málem perou. A totéž platí pro firmy - některé mají špatnou reputaci a nikdo se k nim na pohovor - natož do pracovního svazku - nehrne. Jiné jsou neznámé nebo veřejností tolerované jako “jakž takž” ucházející zaměstnavatelé… A pak jsou tu firmy-celebrity, u nichž by chtěl pracovat prakticky každý - bez ohledu na pohlaví, zájmy a věk. Pojďme se firmám podívat na zoubek.
Mezi našimi uchazeči o práci jsme na podzim uspořádali průzkum, jak vnímají potenciální zaměstnavatele oni. Vyzvídali jsme:
Překvapivé bylo, že odpovědi se příliš nelišily v závislosti na pohlaví - zkrátka buď nějaká společnost připadá lidem atraktivní nebo ne.
Technické firmy jako SAP, Facebook, O2, Google nebo Microsoft jsou vnímány jako velmi prestižní pro svůj dobře uchopený brand. Zato k obřímu koncernu Agrofert sdružujícímu sektory chemie, potravinářství, zemědělství, dopravy atd. se dotázaní nechtěli konkrétně vyjádřit nebo ho hodnotit. Zato gigant ABB je vnímán veřejností pozitivně jako stabilní firma umožňující kromě nadstandardních platů svým zaměstnancům v rámci pracovního procesu také cestování do zahraničí.
Obecně dotazovaní lidé vnímají práci pro velkou zahraniční firmu jako lákavou - připadá jim finančně lukrativní, platy zajímavější. Za top firmy označili zahraniční společnosti nejrůznějšího zaměření - od výrobce krmiv pro domácí mazlíčky HILLS, přes výrobce doplňků pro sportovce Nutrition, až po olejářskou jedničku Total. U velkých firem lidé pochopitelně oceňují kvalitu a dlouholetou tradici - když něco trvá už desetiletí, je to příslib stability, lukrativity.
Hodně také táhnou značky zaměřující se na luxus. Porsche tedy zaujal dotazované pro luxusnost své značky a výbornou komunikaci se světem.
Uvažujete o změně profese? Nejste spokojeni se současnou pracovní pozicí nebo si jen chcete prověřit, jaké jsou vaše silné stránky? Otestujte se online.
Vstoupit do online psychologického testováníVraťme se ze zahraničí na tuzemské pracovní území. Tady se dotázaní vyjádřili veskrze pozitivně o TV Prima - lidem se líbí její schopné vedení a způsob, jak televize dělá svůj televizní byznys. Z jiného soudku je Kofola, kde lidé také očekávají dobrého zaměstnavatele, a kromě toho se jim líbí nízký věkový průměr pracovního týmu Kofoly.
Jako celebritu mezi zaměstnavateli zvolili dotazovaní softwarovou firmu Kentico s brněnským sídlem. Lidem se na Kenticu líbí jejich inovativní expanze do zahraničí. A jako lovebrand označili uchazeči firmu Seznam.
A máme tu vítězeeeee, pozor, je to: IKEA! |
V průzkumu se vyskytlo několik zajímavých faktů. Česká republika je sice považována za pivovarnickou špičku, přesto lidé nemají o této branži povědomí a netouží v ní pracovat. Malé firmy vzbuzují u lidí spíš nedůvěru a malý zájem se v nich ucházet o práci. Naopak na plné čáře vyhrál švédský nábytkářský řetězec Ikea - a to jako nej zaměstnavatel ve všech ohledech.
Nejste spokojení v aktuálním zaměstnání a pokukujete po změně? Nebo jste nezaměstnaní a jste na lovu nej pozice pro svou náturu? Podívejte se na aktuální volné pozice nebo se zaregistrujte.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779